آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 314
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 324
بازدید ماه : 4299
بازدید سال : 9699
بازدید کلی : 150008

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394
نظرات

آسپیرین؛ قرصی با اثرات باور نکردنی

آسپیرین جزو قدیمی ترین قرص های تولید شده در جهان است. با این حال در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و آزمایش های بیشتری روی آن انجام گرفته است. آسپرین یا استیل سالیسیلیک اسید به عنوان یک داروی ضدالتهاب شناخته شده است. این دارو جزو داورهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (غیرکورتونی) محسوب می شود که در کاهش درد و تسکین تب نقش می دارد. از این دارو برای تسکین دردهای روماتیسمی نیز استفاده می شود.

 
آسپیرین

آسپرین برای مقابله با  سکته ی قلبی عروقی
بیش از 20 سال است که اثرات مثبت آسپیرین در حفاظت از سلامت قلب آشکار شده است. این دارو با مسدود کردن تجمع پلاکت ها، باعث رقیق و روان شدن خون شده و به این ترتیب از تشکیل لخته های خونی پیشگیری می کند. برای پیشگیری از بروز سکته های قلبی یا مغزی استفاده از دز پایین این داور موثر است. این دارو برای افرادی که به واسطه ی چاقی، فشار خون بالا،عوامل وراثتی، مصرف دخانیات و دیابت در معرض خطر سکته قرار دارند یا افرادی که قبلا سکته ی مغزی کرده اند تجویر می شود. آسپرین همچنین در بیمارانی که دارای استنت عروق کرونری هستند نیز استفاده می شود.

آسپرین برای پیشگیری از خطرات پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی)
پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری یکی از عوامل اصلی عوارض ایجاد شده برای خانمهای باردار و نوزادان است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان میدهد که دز پایین آسپرین(از 60 تا 150 میلی گرم در روز) خطر بروز این مشکل را به میزان 24 درصد کاهش می دهد. محققان بر این باور هستند که آسپرین باعث جریان بهتر خون شده و از بروز لخته های خونی میکروسکوپی در بدن پیشگیری می کند. این لخته های ریز که به دلیل فشار خون بالا بروز می کنند می توانند در زنده ماندن جنین و مادر نقش داشته باشند. به عقیده ی متخصصان مصرف خانمهایی که در معرض خطر هستند(به واسطه ی سابقه ی خانوادگی، سن بالای مادر و غیره) می توانند از دز پایین آسپرین برای مقابله با این مشکل بهره مند شوند. توجه داشته باشید که مصرف دز نرمال آسپرین یعنی 100 گرم در روز در طول بارداری ممنوع است.

آسپرین برای افزایش قدرت باروری
برخی خانمها قربانی سقط های مکرر می شوند. در برخی موارد این خانمها دچار اختلالات انعقاد خون هستند که می تواند مانع از پرفیوژن جفت جنین شود. پرفیوژن که در زبان فارسی به آن خونیاری می گویند به معنی وارد کردن یا رساندن مایع به داخل بافت و در واقع تزریق خون به رگهای خونی است. در این صورت مصرف اسپرین با دز پایین در شروع بارداری و حتی قبل از اقدام به بارداری می تواند موثر باشد. برخی از پزشکان از این دارو حتی در مواردی که IVF با شکست مواجه می شوند نیز استفاده می کنند. این کار باعث بهبود عمل لانه گزینی می شود. البته در این خصوص بررسی های تکمیلی در حال انجام است.

آسپرین برای مقابله با برخی سرطان ها
به عقیده ی متخصصان آسپرین با برخی سرطان ها مقابله می کند البته شیوه ی عملکرد آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد اما متخصصان احتمال می دهند که دز پایین آسپرین باعث کاهش تکثیر سلولهای سرطانی می شود. به عقیده ی محققان مصرف آسپرین در طولانی مدت اثر پیشگیرانه ای در پولیپ های روده دارد و از بروز برخی سرطان های روده پیشگیری می کند. نتایج بررسی ها نشان میدهد که مصرف این دارو خطر ابتلا به سرطان کلورکتال را به میزان حدود 40 درصد کاهش می د هد. نتایج بررسی ها همچنین از تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان پوست و یا در پیشگیری از عود سرطان سینه خبر می دهد. البته گفتنی است که محققان همچنان در حال بررسی های تکمیلی هستند.

آسپرین برای مقابله با زوال عقل
نتایج پژوهشها نشان میدهند افرادی که به مدت طولانی دز پایین آسپرین مصرف می کنند کمتر دچار اختلالات حافظه می شوند و به این ترتیب خطر بروز بیماری آلزایمر نیز کمتر می شود. به عقیده ی متخصصان این تاثیر به دلیل پرفیوژن مغزی و اکسیژن رسانی به آن و یا تاثیر مستقیم روی مکانیسم های اولیه ی این بیماری دژنراتیو است. به نظر می رسد که این دارو در بیماری های نرودژنراتیو دیگری مانند بیماری پارکینسون نیز موثر باشد.

آسپرین خطر التهاب ورید را کاهش می دهد
نتایج پژوهش های اخیر نشان میدهند که مصرف دز کم آسپرین تاثیر پیشگیرانه ای در بروز خطر التهاب ورید بعد از عمل ارتوپدی دارد.

توجه توجه
توجه داشته باشید که موارد ذکر شده بر اساس نتایج پژوهش های انجام شده است. مهم تر از همه اینکه بدانید آسپرین عوارض جانبی بیشماری بخصوص خونریزی و زخم معده و یا نارسایی کلیه به همراه دارد. مصرف این دارو موارد منع مصرف زیادی دارد که باید به آنها توجه شود. یعنی اینکه نباید خودسرانه به مصرف آسپرین رو بیاورید و مصرف آن باید حتما با نظر پزشک متخصص باشد. مصرف این داور در صورت آنژین، عفونت های گوش حلق و بینی کودکان و افراد متبلا به آسم و همچنین برای افراد مبتلا به نارسایی کبدی، افراد دچار زخم معده یا دارنده های سابقه ی خانوادگی آن و خانمهای باردار بعد از ماه ششم حاملگی توصیه نمی شود. توجه داشته باشید که بدون اجازه ی پزشک نباید آسپرین را به همراه داروهای دیگری که حاوی ترکیبات ضدالتهابی هستند و یا با داروهای ضدانعقاد دیگر مصرف کرد. اگر از این قرص ها برای تسکین درد استفاده می کنید بدانید که مصرف آن نباید بیش از 5 روز و بیش از 3 گرم در روز باشد. اگر مشغول مصرف دز پایین آسپرین هستند در صورت داشتن عمل جراحی یا کارهای دنداپزشکی حتما پزشک یا دندانپزشک را در جریان قرار دهید. چون احتمال بروز خونریزی شدید وجود دارد. اگر تحت نظر پزشک آسپرین مصرف می کنید خودسرانه آنرا قطع نکنید. قطع مصرف این دارو نیز باید با دستور پزشک باشد. باز هم تاکید می کنیم که هیچ یک از اثرات مثبت آسپرین باعث نمی شود که شما خودسرانه و بدون نظر پزشک شروع به مصرف آن بکنید.



 

خودسرانه آنتی‌بیوتیک (چرک خشک‌کن) نخورید

خودسرانه آنتی‌بیوتیک (چرک خشک‌کن)...


تعداد بازدید از این مطلب: 427
برچسب‌ها: آسپرین , قرص آسپرین ,
موضوعات مرتبط: ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود